Categories Bez kategorii

3 rzeczy, o których musisz pamiętać współpracując z firmą kurierską

Chociaż przesyłki kurierskie są relatywnie tanie, w biznesie uwzględniającym ich regularne wykorzystywanie stanowią duże obciążenie budżetu. Szansą na obniżenie tych kosztów jest podjęcie współpracy z jednym z przewoźników. O czym pamiętać, decydując się na taki krok? Czy umowa z firmą kurierską to najkorzystniejsza opcja?

 

  1. Nie zawsze najtaniej

    Podejmując stałą współpracę z jedną z firm kurierskich, należy pamiętać, że zlecenie nie zawsze będzie realizowane w najniższej możliwej cenie. Co prawda korzyścią ze stałej współpracy jest indywidualny cennik, jednak konkurencja panująca na rynku pozostaje duża i bardzo często konkretne zlecenie da się zrealizować taniej u innego przewoźnika. Wiele firm kurierskich ma swoje specjalizacje – na przykład przesyłki międzynarodowe lub wielkogabarytowe.

  2. Ograniczenia wynikające z umowy

    Stała współpraca z firmą kurierską zazwyczaj odbywa się na bazie restrykcyjnej umowy. To poważna decyzja, ponieważ niejako narzuca ona na klienta pewne ograniczenia i obowiązki. Najważniejszy z nich dotyczy miesięcznego wolumenu paczkowego, który powinien zostać zadeklarowany, by atrakcyjna cena została utrzymana.

    Niekiedy umowy dotyczą również wielkości przesyłek, rodzaju przewożonego towaru, określonych godzin ich odbioru i ograniczonych form dostarczenia. Z punktu widzenia klienta najbardziej korzystne są elastyczne umowy z przewoźnikami, jednak może się to przełożyć na mniej atrakcyjny cennik.

  3. Analiza efektywności

    Wybierając współpracę z jednym z przewoźników, nie warto zwracać uwagi wyłącznie na cenę. Należy również analizować Jakość świadczonych usług. Dobrym tego przykładem jest branża e-commerce, gdzie wysokość sprzedaży zależy w dużej mierze od poziomu zadowolenia klientów z obsługi. Ci zaś zwracają uwagę na szybką dostawę towaru. Monitorowanie jakości powinno dotyczyć przede wszystkim tego aspektu.

    Na marginesie warto dodać, że konsumenci mają swoje ulubione formy dostawy przesyłek – bezpośrednio, do paczkomatów lub do punktów odbioru. Sklep internetowy powinien dawać im wybór, a zdanie się na jednego przewoźnika ogranicza tę możliwość.

Partner logistyczny, czyli alternatywa dla współpracy z jednym kurierem

Współpraca z jedną firmą kurierską przekłada się na niższe ceny, jednak ogranicza pole manewrów w biznesie, a nawet naraża na duże koszty, gdy deklarowany wolumen nie zostanie osiągnięty. Dlatego coraz więcej klientów z branży e-commerce wybiera partnerów logistycznych, takich jak serwis Apaczka.pl.

Platforma pozwala w jednym miejscu korzystać z usług najważniejszych przewoźników działających w Polsce, za każdym razem porównując ceny lub dając taki wybór klientom sklepu internetowego. Ceny usług są niższe, zwłaszcza przy regularnych zamówieniach, a wysyłka towarów odbywa się automatycznie.

Dodatkowy atut stanowi rozliczenie w ramach miesięcznej faktury zbiorczej bez konieczności podpisywania umowy. Użytkownicy mają też do dyspozycji między innymi spersonalizowaną komunikację z klientami, automatyczną obsługę zwrotów, zaawansowane śledzenie przesyłek i narzędzia analityczne. To niezwykle elastyczne rozwiązanie w porównaniu do współpracy z jednym przewoźnikiem!

Artykuł sponsorowany

Znajdź nas na KochamRawePLZobacz profil
Podziel się

About the author