Categories Bez kategorii

Marketing Polityczny. Jak wygrać wybory? Jak zostać radnym praktyczny poradnik

Praktyczna książka „Marketing Polityczny. Jak wygrać wybory?” dla kandydatów. Jak skutecznie komunikować się z wyborcami? Które narzędzia marketingu politycznego są efektywne, a które tylko efektowne? Co się sprawdza w kampanii wyborczej a co nie? Jak wykorzystywać zarówno tradycyjne media jak i media społecznościowe oraz Internet w kampanii wyborczej? Jak stworzyć z wszystkich narzędzi marketingu politycznego skuteczny zestaw, pozwalający dotrzeć do jak największej grupy wyborców i jak odpowiednimi treściami przekonać ich do oddania głosu na kandydata?

Bez względu na to czy planujesz wystartować w wyborach samorządowych, czy też parlamentarnych, to książka Robert Stępowskiego „Marketing Polityczny. Jak wygrać wybory?” jest przeznaczona dla Ciebie.

Praktyczne porady jak przeprowadzić skuteczną kampanię wyborczą

Dlaczego powinieneś sięgnąć po książkę „Marketing Polityczny”? (zwłaszcza jeśli jesteś początkującym politykiem lub samorządowcem – choć nie jest to książka tylko dla początkujących)?

Po pierwsze książka jest praktycznym poradnikiem marketingu politycznego.

Nie ma w niej teorii i definicji marketingu politycznego, ale są praktyczne i sprawdzone porady jak komunikować się z wyborcami.

Autor książki „Marketing Polityczny. Jak wygrać wybory?” w wyważony sposób prezentuje szereg narzędzie marketingowych, godnych zastosowania i wykorzystania w każdej kampanii wyborczej.

Wielu polityków, a zwłaszcza osób, którzy dopiero chcą zostać radnymi, wójtami, starostami, burmistrzami, prezydentami miast, albo posłami i senatorami, w swojej kampanii wyborczej wykorzystuje wąski wachlarz dostępnych narzędzi marketingu politycznego.

Klasyczne narzędzia marketingu politycznego, czy kampania wyborcza w social mediach?

Jedni uważają, że sprawdzają się tylko sprawdzone metody np. reklama w lokalnej prasie, banery na ulicach i ulotki. Inni wręcz przeciwnie twierdzą, że te stare, anachroniczne, narzędzia marketingu politycznego i sposoby komunikowania się z wyborcami i przekonywania ich do siebie się nie sprawdzają, bo przyszło „nowe” – czyli czas na nowe media, media społecznościowe i skuteczna jest tylko reklama i komunikacja w Internecie przede wszystkim w mediach społecznościowych.

Oczywiście media społecznościowej i generalnie Internet faktycznie docierają dziś do grubo ponad 20 mln Polaków i można w nich prowadzić kampanię wyborczą.

Faktycznie marketing polityczny w mediach społecznościowych może być tańszy i bardziej mierzalny, a przez to dokładny. Można dokładnie dobrać sobie grupę docelową i dotrzeć do tych wyborców, którzy nas najbardziej interesują. Trzeba jednak potrafić z tych nowych mediów efektywnie korzystać. I oczywiście nie chodzi tu w cale o umiejętność publikacji postów na Facebooku, ani nawet targetowania i ustawiania reklam w mediach społecznościowych, ale o tworzenie spójnej, długofalowej komunikacji z elektoratem.

Najważniejsze elementy komunikacji z wyborcami podczas kampanii wyborczej

Tworzenie spójnej komunikacji, wzbudzanie emocji, snucie wciągającej, autentycznej i przekonywującej opowieści o kandydacie – to najważniejsze elementy kampanii wyborczej w mediach społecznościowych.

Wielu ekspertów od marketingu politycznego przekonują kandydatów, że skoro Barack Obama dzięki mediom społecznościowym wygrał wybory prezydenckie w Starach Zjednoczonych już w 2008 roku, to kilkanaście lat później bez problemu można przy ich użyciu wygrać wybory w Polsce.

Gdyby jednak tak było, kandydaci biorący udział w kampanii prezydenckiej, którą przerwała pandemia koronawirusa w Polsce, nie mieliby najmniejszego problemu, aby prowadzić skuteczną kampanię wyborczą nie wychodząc z własnego domu, albo gabinetu.

Niestety tak nie jest. W polskich realiach do kampanii wyborczej wciąż trzeba wykorzystywać tradycyjne media: telewizję, radio, gazety, portale internetowe.

Własne kanały dotarcia i komunikacji z wyborcami oraz najskuteczniejsze narzędzia wykorzystywane w politycznej kampanii wyborczej

Ponadto własne kanały komunikacji w wyborcami: ulotki, plakaty, billboardy, banery, własne gazetki wyborcze (autor książki może pomóc Ci stworzyć skuteczną gazetę wyborczą).

Wciąż jednym z najbardziej efektywnym narzędziem marketingu politycznego są spotkania z wyborcami. Zarówno duże spotkania z wyborcami w salach, konwencje i konwenty, jak i indywidualne w miejscach gdzie przebywają wyborcy np. targowiska, ale także chodząc od drzwi do drzwi.

Robert Stępowski w książce „Marketing Polityczny. Jak wygrać wybory?” bardzo dokładnie opisuje jak skutecznie wykorzystywać w kampanii wyborczej zarówno media społecznościowe, nowe media jak i media tradycyjne. Za co ile trzeba zapłacić, a co można zrobić nieodpłatnie.

Wszystkie narzędzia marketingu politycznego i kanały komunikacji z wyborcami są opisane krok po kroku. Co robić, kiedy i jak. Akie treści publikować w mediach społecznościowych i kiedy. Jak zmienić wizerunek kandydata. Jak zbudować markę kandydata na radnego, samorządowego lidera, czy parlamentarzysty.

Marketing polityczny i kampania wyborcza krok po kroku

Marketing polityczny w polskiej rzeczywistości. Co się sprawdza a co nie. Praktyczne porady i wskazówki. Jak komunikować się z wyborcami i jak budować wizerunek kandydata, wzmacniać jego wiarygodność. Wszystkie te praktyczne informacje jak przeprowadzić skuteczną kampanię i wygrać wybory znajdziesz w książce „Marketing Polityczny. Jak wygrać wybory?”.

Wszak w polityce przede wszystkim trzeba być skutecznym. Nie ma wiec co wywarzać już otwartych drzwi. Lepiej krok po kroku realizować działania marketingowe i sukcesywnie, metodycznie i długofalowo budować swoja rozpoznawalność. Polityka to gra dla długodystansowców, a nie sprinterów. A książka „Marketing polityczny. Jak wygrać wybory?” podpowiada co i kiedy powiedzieć, napisać, nagrać i jakie efekty może to przynieść. Kiedy przeprosić i zawrócić, a jak ewentualne wpadki przekuć na swój sukces i wyjść z twarzą nawet z największego kryzysu wizerunkowego polityka.

Książka “Marketing polityczny. Jak wygrać wybory?” dostępna jest we wszystkich księgarniach internetowych zarówno w formie drukowanej jak i ebooka.

 

Znajdź nas na KochamRawePLZobacz profil
Podziel się

About the author