Categories Miasto

Trzy pytania do Moniki Mierzejewskiej, wicedyrektora rawskiej „dwójki”

Właśnie minął rok, gdy rząd po raz pierwszy wprowadził zdalne nauczanie. Zapytaliśmy jak ten czas ocenia Monika Mierzejewska ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Rawie Mazowieckiej.

Nasza akcja: Masz stare zdjęcia Rawy Mazowieckiej? Jeśli tak, to KLIKNIJ i przeczytaj>>>

Jaki to był rok pani dyrektor? Pandemiczny – to wiemy, ale…?

Zdecydowanie inny niż poprzednie lata szkolne. Większość z nas – mam na myśli uczniów, rodziców jak i nauczycieli – musiała w szybkim tempie nabyć nowe umiejętności i kompetencje, nie tylko te związane z pracą zdalną. Staraliśmy się z wrażliwością i zrozumieniem reagować na różne potrzeby uczniów i rodziców: użyczyliśmy uczniom szkolny sprzęt komputerowy do pracy w domu, przygotowaliśmy w szkole miejsca do pracy i opiekę dla uczniów, którzy z różnych przyczyn nie mogli uczyć się w domu. Staraliśmy się stworzyć w miarę „normalne” warunki pracy i kontaktu między uczniami i nauczycielami. Do dyspozycji i w pogotowiu pozostają cały czas specjaliści: psycholog, pedagodzy, terapeuci czy logopedzi. Każdy sygnał potrzeby rozmowy czy spotkania był i jest traktowany priorytetowo.

W jaki sposób dbaliście o bezpieczeństwo zdrowotne uczniów i pracowników szkoły?

Nauczyciele i pracownicy otrzymali profesjonalne maski ochronne. W przedsionku szkoły zainstalowaliśmy lampę bakterio- i wirusobójczą. Przy wejściu do szkoły i w każdej klasie jest podajnik płynu do dezynfekcji rąk z automatycznym pomiarem temperatury ciała. Dla „zapominalskich” są jednorazowe maseczki. W codziennej dezynfekcji korytarzy i pomieszczeń szkoły pomagają mobilne urządzenia: automatyczna szorowarka do podłóg, ozonator i profesjonalne urządzenia oczyszczające powietrze. Wyremontowaliśmy podczas przerwy zimowej 3 sale dydaktyczne oraz klatkę schodową prowadzącą do kuchni, biblioteki
i gabinetów specjalistów.

Czym „dwójka” różni się od innych szkół w mieście?

Mogę powiedzieć, że w „rawskiej dwójce” czujemy się jak u siebie w domu. Pomysły na bardziej przyjazną przestrzeń szkoły i jej atmosferę pochodzą bardzo często od rodziców i uczniów, a nauczyciele reagują na te rodzące się pomysły i potrzeby, dzięki czemu mamy na przykład kolorową i przytulną przestrzeń do wypoczynku i relaksu z książką w szkolnej bibliotece, piękny ogródek przed szkołą, uśmiechniętych nauczycieli. Wszyscy dbamy o dobrą atmosferę nauki i pracy.

Znajdź nas na KochamRawePLZobacz profil
Podziel się

About the author