Categories Miasto

Budżet obywatelski Rawy na rok 2023

pogoda w styczniu Rawa Mazowiecka

Ruszył Budżet Obywatelski Rawy Mazowieckiej na rok 2023. Już od 30 września będzie można zgłaszać swoje projekty. 

Po raz ósmy mieszkańcy Rawy Mazowieckiej mogą wziąć udział w realizacji Budżetu Obywatelskiego. To narzędzie nie tylko sprawdza pomysłowość rawian, ale przede wszystkim zachęca do współdecydowania o wydawaniu wspólnych środków z „portfela” miasta.

Do budżetu obywatelskiego zgłoszony może być każdy pomysł, mający wpływ na rozwój miasta i zaspokojenie potrzeb jego mieszkańców. W ramach budżetu obywatelskiego winny być realizowane projekty mieszczące się w katalogu zadań własnych Miasta Rawa Mazowiecka. Zadania zgłaszane do budżetu obywatelskiego muszą być zlokalizowane na terenie należącym do Miasta Rawa Mazowiecka (dotyczy zadań inwestycyjnych) i winny być wykonane w jednym roku budżetowym.

Nabór wniosków do Budżetu Obywatelskiego potrwa do 14 października. W tej edycji, podobnie jak w latach ubiegłych, do rozdysponowania jest 200 tysięcy złotych i to właśnie sami rawianie zdecydują na co wydana zostanie ta kwota.

Cała pula środków zostanie podzielona z uwagi na miejsce realizacji:
– na obszarze rewitalizacji – 25 %,
– pozostałe zadania – 75 %.

Na każdym z tych terenów pieniądze przeznaczone zostaną na:
– zadania inwestycyjne czyli budowy, modernizacje lub remonty elementów infrastruktury miejskiej, czy też zakupy, wyposażenie – 70%;
– zadania pozostałe czyli wydarzenia o charakterze rozrywkowym, kulturalnym, oświatowym lub sportowym, odbywające się na terenie miasta – 30%.

Warto pamiętać, że jedna organizacja społeczna może być beneficjentem jednego projektu w danej edycji budżetu obywatelskiego. Natomiast każdy pełnoletni mieszkaniec Rawy może złożyć dowolną liczbę projektów.

Wnioski składane mogą być:
– w formie elektronicznej na skrzynkę podawczą /kb5177yoql/skrytka, podpisane bezpiecznym podpisem cyfrowym nadawcy weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub  podpisane profilem zaufanym ePUAP, z zastrzeżeniem obowiązku dołączenia skanu listy z podpisami poparcia zadania;
– w formie papierowej, złożone w biurze podawczym Urzędu Miasta Rawa Mazowiecka  lub przesłane pocztą na adres: Urząd Miasta Rawa Mazowiecka, Pl. Piłsudskiego 5,  96-200 Rawa Mazowiecka, w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Budżet Obywatelski”, z zastrzeżeniem obowiązku dołączenia oryginalnych list poparcia zadania.

Po weryfikacji wniosków pod względem merytorycznym i formalno-prawnym (17-19 października), nastąpi ogłoszenie wyników analizy (27-28 października). Później przyjdzie czas na odwołania w sprawie projektów odrzuconych (7-10 października) i akceptację listy projektów przeznaczonych do realizacji w ramach BO (14-17 listopada).

Końcowym etapem będzie głosowanie (21 listopada – 6 grudnia), a to już tradycyjnie odbędzie się w formie elektronicznej oraz papierowej do urny wystawionej w Urzędzie Miasta. Ogłoszenie ostatecznych wyników nastąpi między 7 a 16 grudnia, aby zadania, które uzyskają największą liczbę głosów można było wpisać do budżetu miasta i zrealizować w przyszłym roku.

Regulamin Budżetu Obywatelskiego 2023 oraz inne szczegółowe informacje znajdują się na stronie Urzędu Miasta rawamazowiecka.pl w zakładce Budżet Obywatelski.

*Materiał powstał przy współpracy z Urzędem Miasta Rawa Mazowiecka

Znajdź nas na KochamRawePLZobacz profil
Podziel się

About the author